چهارشنبه 6 بهمن 1395 / 10:13|کد خبر : 2280|گروه : فرهنگي

تندیس "آزادی" در بانه رونمایی شد

تندیس "آزادی" در بانه رونمایی شد

شامگاه گذشته از تندیس "آزادی" شهرستان بانه در ورودی این شهر در " میدان آزادی" رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، شامگاه گذشته از تندیس "آزادی" در میدان آزادی شهرستان بانه با حضور شهردار؛ رئیس و اعضای شورای اسلامی این شهر، جمعی از نمایندگان انجمن های فرهنگی و مردم نهاد شهرستان بانه  در ورودی شهر طی برگزاری آیینی رونمایی شد.

"عطا نهایی" از نویسندگان شهرستان بانه در این مراسم ضمن تقدیر از شهرداری و شورای اسلامی شهرستان بانه در ساخت و جانمایی این تندیس در ورودی شهر اظهار داشت: شهر و محل زندگی اشخاص در هر جامعهای گویای فرهنگ و هویت فرهنگی آن جامعه محسوب می شود بطوریکه گردشگران و سیاحانی که از آن شهر دیدن می کنند از ظاهر شهر و آثار فرهنگی موجود در آن پی به هویت مردمان آن شهر می برد.

وی با بیان اینکه شهرستان بانه یک شهر فرهنگی و هنر پرور است افزود: وشبختانه طی چند سال اخیر اقدامات خوبی در حوزه مسائل فرهنگی در این شهرستان شده است که جای امیدواری دارد.

این نویسنده بانه ای همچنین با اشاره به وجود مجتمع های تجاری در این شهرستان خاطرنشان کرد؛ اگر چه شهرستان بانه امروز بیشتر با نام تجاری درکشور مطرح می باشد اما؛ نباید از وجهه فرهنگی آن نیز غافل بود چرا که این شهر محل زندگی نویسندگان و هنرمندان بزرگی بوده است که نام و آوازه آنها در سطح ملی و حتی فرا ملی مظرح می باشد.

وی، انجام بخشی از اقدامات فرهنگی در شهرستان بانه را وظیفه مسئولین و متولیان نهادهای مربوط به حوزه فرهنگی این شهر و بخشی دیگر را مربوط به خود مردمان آن دانست و یادآور شد؛ در این بین سهم مردم در کارهای فرهنگی بیشتر است که باید این موضوع  بیشتر مورد توجه باشد.

نهایی؛ گفت: وظایف فرهنگی مردم  در جامعه از محل زندگی آنها و از کارهای کوچک و پیش پا افتاده مانند کاشت یک نهال در کوچه و محل زندگی خود آنها آغاز می شود تا کارهای فرهنگی در سطوح گسترده تر ادامه می یابد.

این نویسنده بانه ای با اشاره به ظرفیت های فرهنگی و هنری شهرستان بانه ابراز امیدواری کرد که شهرستان مرزی بانه در آینده نه چندان دور در بعد فرهنگی با توجه به کارهای قابل ملاحضه ای که در آن صورت می گیرد به رشد مطلوبی برسد.

بابک رستم پور شهردار بانه نیز در حاشیه این مراسم  در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر اظهار داشت داشت: اعتبار ساخت این تندیس از محل اعتبارات فرهنگی شهرداری بانه مصوب سال 95 بوده است که بیش از یک میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه در بر داشته است.

وی با اشاره به مشخصات این تندیس هم افزود: ارتفاع خود تندیس 6 متر و پایه آن نیز 6 متر می باشد که در مجموع ارتفاع پایه و خود تندیس به 12  متر می رسد.

گفتنی است که این تندیس از جمله کارهای هنرمند کرد "هادی ضیاء الدینی" می باشد و بعد از مراسم رونمایی از این تندیس، نمایشگاه نقاشی برادران ضیاءالدینی، هادی و مهدی ضیاءالدینی در نگار خانه اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی بانه برپا شد.



برچسب ها :

تندیس آزادیبانهرونماییشهردار بانهحوزه فرهنگیشورای اسلامی بانهمیدان آزادی بانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی